Webmeneertje brengt u verder op internet.

Professionele webmarketing, seo 3.0 optimalisatie, sea, woorank-scan, websitepromotie, webdesign, photoshoppen.

homewebmarketing en seo 3.0 optimalisatiephotoshoppenwebdesignreferentiescontact

Webmarketing SEO-trends 2017/2018

 

Webmarketing-scan specialist Woorank en Webmeneertje voorspellen de volgende SEO-trends:

1) Conversational & Voice Search
Het gebruik van gesproken zoekopdrachten én geschreven zoekopdrachten 'in spreektaal' groeit explosief. Zorg dat je tekst en tags daar op voorbereid zijn. Hoe?
- Ga bij de (key)woordkeuze uit van spreektaal, stem inhoud en volgorde daar op af.
- (Re)ageer op potentiele vragen door informatie te geven op basis van de wie-wat-waar-wanneer-waarom vragen.
- Match platte tekst met metatags en microformats.
- Gebruik up to date robots.txt en xml sitemap bestanden om zoekmachines wegwijs te maken.

2) Accelerated Mobile Pages (AMP)
- Mobiele pagina's met de open source standaard AMP laden / openen sneller; doordat (de parameters) snelheid en gebruiksvriendelijkheid verbeteren, wordt de mobile friendliness hoger gewaardeerd.
- Telefoon-/smartphone-/tablet-gebruikers hebben vaak de behoefte om relatief implusief, dus plotseling en snel, iets op te zoeken (maar vaak zonder grote noodzaak); een 'micro-moment'. Probeer dit te voorzien en richt je site daar op in.
- Realiseer je dat Mobile Friendliness een algemeen hoofdpunt is voor zoekmachines in de waardering van websites. Google heeft bijvoorbeeld zelfs een 'mobile-first'-index! Laat je mobile friendliness daarom testen.

3) Google Answer Box Optimization
- Google noemt zichzelf tegenwoordig een 'antwoordmachine' i.p.v. een zoekmachine; Google probeert in te schatten wat de zoeker wil bereiken en baseert daar de getoonde resultaatlijst op. Dat zijn dus niet per se de beste websites, maar websites waarvan Google inschat dat je direct je doel kunt bereiken. Twee van de hoofd-parameters ('featured snippets') die Google daarvoor gebruikt, zijn de bestandsnaam en title tag van een pagina. Bijkomend verschijnsel is wel, dat wanneer Google zijn 'Answer Box' algoritme gebruikt in het proces, Google bepaalt welke tekst uiteindelijk gebruikt / getoond wordt in de resultaatlijst. Het is eventueel mogelijk om de Answer Box uit te zetten, door een "nosnippet" metatag toe te voegen. Het is de bedoeling dat bij Google uiteindelijk alle resultaten die via de Answer Box worden genoemd, boven (!) de resultaatlijst komen te staan. Woorank is geen voorstander, omdat dit (vooralsnog) mogelijk juist tot minder clicks leidt.
- Om door de Answer Box gekozen te worden, dienen alle seo-puntjes op de i te staan.

4) Optimizing for Search Intent
- Volgens Woorank is het gebruik van keywords (in tekst en tags) nog altijd uiterst belangrijk. Verhalen over dat dit van ondergeschikt belang zou zijn of worden, blijken nergens uit. Integendeel. De manier waarop keywords gebruikt dienen te worden, verandert echter wel: ze dienen specifieker ingezet te worden.
- Zorg dat keywords leiden naar de plek op de website waar de meest relevante informatie is te vinden t.o.v. het gezochte. Dat is dus niet per definitie de homepage. Dergelijke sterke pagina's hebben een hogere conversie en hogere waardering, zowel bij zoekmachines, als bij de zoekers, het zijn 'snelle kopers'.
- 'Twijfelende kopers' gebruiken vaak zoektermen als 'wat is...', 'hoe...', 'waar is ... (te koop)' enz. Optimaliseer tekst en tags om daar mee te matchen. Het is geen wondermiddel, maar alle beetjes helpen. Dit lijkt met name effectief te zijn ook bij retargeting campagnes.
- 'Bijna-kopers' gebruiken vaak zoektermen als 'top10', 'reviews', 'goedkoop' enz., voor bevestiging en om zichzelf over het laatste drempeltje te tillen. Ga ook hier op in, in tekst en tags, maar overdrijf niet, om de schijn van spamtekst te voorkomen.

5) Mobile App Indexing / Deep Linking
- In 2017 zullen naar schatting 270 miljard app's worden gedownload. Sinds 2016 kan Google ook informatie halen uit (het gebruik van) app's; App Indexing. Google zal een app mogelijk boven de resultaatlijst plaatsen, als dit voordelig is voor zowel de gebruiker als Google zelf. Het belang van app's wordt dus groter, omdat zoekmachines hiermee hun netwerk kunnen vergroten.
- App's die door zoekmachines gebruikt worden in het proces om tot een 'suggestie' te komen, moeten overweg kunnen met http-url's. Deze moeten matchen met (interne en externe) url's op de site(s) waarnaar ze verwijzen.
- Inhoudelijk moet de app ook duidelijk matchen met de inhoud van de site waar deze naar verwijst.

 

terug

PrinterFriendly


www.webmeneertje.nl | www.seo3-specialist.nl | www.websitepromotie-specialist.nl